poniedziałek, 5 marca 2018

"Siostrzyczka" Sue Fortin

"Gdy ojciec wyjechał z moją siostrą na wakacje, przeczuwałam, że nigdy więcej ich nie zobaczę. Tata dawno chciał odejść od mamy i rozpocząć nowe życie. Ale nagle, po wielu latach poszukiwań, zdarzył się cud. Alice, teraz już dorosła kobieta, nie tylko nas odnalazła, ale też postanowiła odwiedzić i spędzić z nami trochę czasu. Matka przyjęła ją z otwartymi ramionami, ja, zamiast radości, odczuwałam dziwny niepokój. Czy to naprawdę moja siostra, czy zręczna manipulatorka, która próbuje ukraść moje życie? Czy jestem o nią zazdrosna i dlatego zbyt podejrzliwa? A może popadam w paranoję?"
Dwie siostry. 
Jedna mówi prawdę. 
Druga ma obsesję...


Clare została rozdzielona ze swoją siostrą w bardzo młodym wieku. Gdy miała siedem lat, jej ojciec zabrał młodszą Alice na wakacje, z których nigdy nie wrócił do domu. Wyprowadził się do zupełnie innego kraju, gdzie nikt nie mógł go znaleźć. Przez dwadzieścia lat Clary wraz z matką i swoją rodziną usiłują odnaleźć Alice, jednak jak się okazuje bezskutecznie. Niespodziewanie nadchodzi list, na który wszyscy czekali od lat. List od młodszej siostry. Od tej pory wszystko powinno się ułożyć, a rodzina na powrót stać się jednością. Alice postanawia przyjechać, jednak Clare zamiast radości i wdzięczności czuje niepewność. Od początku coś jej nie pasuje, a sytuacje, które mają miejsce, nie pozwalają jej spać spokojnie. W jej głowie rodzi się coraz więcej podejrzeń, z którymi pozostaje sama. Czy Clare ma się czego obawiać? Czy jej podejrzenia faktycznie są słuszne? Czy razem z młodszą siostrą stworzą rodzinę? Po dwudziestu latach Alice to już nie ta sama Alice.

Na początku powieści czytelnik zostaje wprowadzony w historię rodzinną Clary, dzięki czemu przez dalszą część książki ma szansę snuć swoje podejrzenia i rozwiązywać zagadki. Autorka w bardzo ciekawy sposób wytworzyła klimat, który stale wywołuje niepokój i podejrzliwość wobec niektórych bohaterów. Jest to thriller psychologiczny, a autorce świetnie udało się oddać właśnie ten gatunek. Czytelnik ciągle doszukuje się nieprawidłowości zachowań oraz sytuacji, które zaważają na losach bohaterów, dzięki czemu powieść nie nudzi ani przez chwilę. 

"Czasami najciemniej nie jest wcale w mroku bezgwiezdnej nocy, kiedy chmury przesłaniają blask księżyca. Czasami ciemniej jest pod naszymi powiekami, kiedy zamkniemy oczy i widzimy jedynie tańczące na nich iskierki. A najciemniej - kiedy oczy mamy szeroko otwarte i oglądamy drobinki kurzu oświetlone promieniami słońca."

Bohaterowie również zostali wykreowani idealnie do swoich ról, ponieważ z biegiem czasu dowiadujemy się, że nie każdy z nich jest sprawiedliwy i mówi prawdę. Jak się okazuje, każdy ma swoje "za uszami", a rozwiązanie wielu spraw szokuje i zadziwia. Byłam przekonana, że wiem jak skończy się owa historia, a moje przekonania się sprawdzą - jakże się myliłam. Zakończenie zmieniło wszystko i do tej pory nie mogę wyjść z podziwu, jak nagle akcja się zmieniła i na jaw wyszła prawda, której w życiu bym się nie spodziewała.

W powieści tej nawet najmniejsze aspekty mają ogromne znaczenie, o czym przekonujemy się stopniowo brnąć w kolejne rozdziały. I właśnie to uwielbiam w thrillerach, choć nie każdy daje radę udźwignąć to brzemię. Autorce "Siostrzyczki" się to udało, a powieść okazała się wyjątkowa i niesamowicie wciągająca.

Tytuł: Siostrzyczka
Autor: Sue Fortin
Wydawca: Wydawnictwo HarperCollins Polska
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 15-02-2018
Liczba stron: 336
Moja ocena: 4/5 ♥

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu HarperCollins :) 

Livingbooksx

16 komentarzy:

  1. Ja tez lubię takie ciekawe thrillery. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie zawiłe historie rodzinne. Zdecydowanie muszę mieć na uwadze tę książkę. Dzięki za szczerą recenzję :) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Książka zdecydowania warta zainteresowania i mam nadzieję, że spodoba Ci się tak samo jak mi :)

      Usuń
  4. Thriller to jeden z moich ulubionych gatunków. Na pewno sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także uwielbiam thrillery! A ten jest świetny i zdecydowanie zasługuje na to miano.

      Usuń
  5. Na pewno się skuszę, uwielbiam thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam thrillery więc i ten na pewno do mnie trafi. Prędzej czy później :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie wśród thrillerów przeczytanych w tym roku najlepiej wypadł "Kredziarz", polecam :)

    OdpowiedzUsuń